ecozone editura ecozone iasi
Selectati cartile dupa:

» Domenii

  » Inginerie Chimica (cod 2G)
  » Stiinta mediului (cod 4D)
  » Biotehnologii (cod 5F)

» ISBN

» Colectii


» Autentificare

E-mail:
Parola:
   
  Cont nou
Va rugam sa va autentificati pentru a putea comanda carti

» Cautare

  » Ultimele cautari

Comunicare interpersonala
Autori: Carmen Cătălina Ioan
Data aparitiei: 2008
Domeniu: Stiinta mediului (cod 4D)
Colectia: Stiinta si Societatea
ISBN: 978-973-7645-57-9
Pret: 25.00 RON    
Format PDF Format PDF

CUPRINS

 

INTRODUCERE...................................................................................................7

CAPITOLUL 1  ABORDĂRI ?N COMUNICAREA INTERPERSONALĂ.................................18

1.1. Modulul factorilor umani ?n comunicarea interpersonală....................................18

1.1.1. Intenţia....................................................................................................18

1.1.2. Scop........................................................................................................18

1.2. Interacţiunea umană...................................................................................19

1.3. Procesul comunicării....................................................................................21

1.4. Comunicarea prietenoasă a creierului............................................................22

1.4.1. Creierele sunt ca nucile.............................................................................22

1.4.1.1. St?nga: digital, detaliu şi analiză............................................................23

1.4.1.2. Dreapta: analog, vedere generală şi sinteză............................................23

1.4.1.3. St?nga şi dreapta: lucru ?n echipă...........................................................23

1.4.2. Comunicarea de tip reptilă.......................................................................24

1.5. Cele două nivele ?n comunicare....................................................................26

1.5.1. Şefii ar trebui să ?nveţe să asculte.............................................................26

1.5.2. Angajaţii ar trebui să ?nveţe despre ce ?nseamnă.........................................28

să devii un bun coechipier..................................................................................28

1.6. Limbajul trupului.........................................................................................28

1.6.1. Ascultăm cu ochii.....................................................................................28

1.6.2. Ciorchinii.................................................................................................29

1.6.3. Incongruenţa...........................................................................................30

1.7. Analiza tranzacţională.................................................................................31

1.7.1. Stările sinelui (eului)................................................................................31

1.7.2. Stările sinelui şi limbajul trupului................................................................34

1.7.3. Tranzacţiile analizatoare...........................................................................36

1.7.3.1. Tranzacţiile directe.................................................................................37

1.7.3.2. Tranzacţiile ?ncrucişate..........................................................................38

1.7.4. Canalele de comunicare eficiente..............................................................39

1.7.4.1. Părintele controlor către copilul adaptat...................................................39

1.7.4.2. Părintele binevoitor către copilul natural..................................................39

1.7.4.3. De la adult la adult...............................................................................39

1.7.4.4. Copilul natural către copilul natural.........................................................40

1.7.5. Punerea ?n practică a Analizei Tranzacţionale..............................................40

1.8. Abecedarul comunicării interpersonale..........................................................41

1.9. ?ndrumări pentru comunicarea interpersonală...............................................50

CAPITOLUL 2  ABORDĂRI TRADIŢIONALE ?N COMUNICARE....................................58

2.1. Delimitări conceptuale...............................................................................58

2.2. Elemente componente ale actului de comunicare..........................................69

2.3. Forme sub care are loc comunicarea............................................................81

2.3.1. Comunicarea intrapersonală....................................................................81

2.3.2. Comunicarea interpersonală....................................................................83

2.4. Bariere ?n comunicarea interpersonală..........................................................87

2.5. Teorii de comunicare interpersonală.............................................................90

2.6. Teoria atribuţiei (B. Weiner)........................................................................97

2.6.1. Prezentare generală................................................................................97

CAPITOLUL 3 ABILITĂŢI INTERPERSONALE.........................................................102

3.1. Ce sunt abilităţile interpersonale?..............................................................102

3.2. La ce ajută abilităţile interpersonale?.........................................................104

3.3. Metode de bază ?n rezolvarea conflictelor interpersonale:.............................104

3.4. Chestionar al abilităţilor interpersonale:......................................................106

3.5. Caracteristici ale abilităţilor interpersonale...................................................106

3.6. Construirea abilităţilor interpersonale:........................................................108

3.7. Definiţii ale abilităţilor interpersonale:........................................................108

?NTREBARI TEST.............................................................................................111

BIBLIOGRAFIE................................................................................................112

CAPITOLUL 4 COMUNICAREA EFICIENTĂ ? DIMENSIUNE ESENŢIALĂ

A STABILITĂŢII ECHIPEI..................................................................................113

4.1. Caracteristicile unei echipe eficiente...........................................................113

4.1.1. Echipe şi şedinţe...................................................................................115

4.1.2. Cum să creezi o echipă...........................................................................115

4.1.3. Aptitudinile conducătorilor de echipe.........................................................116

4.1.4. Membrii echipei......................................................................................117

4.1.5. Problemele alegerii numărului de membri.................................................118

4.1.6. Puterea generaliştilor..............................................................................118

4.1.7. Rezervele ?n echipă................................................................................119

4.1.8. Instruirea echipei...................................................................................120

4.1.9. Motivarea echipei...................................................................................120

4.1.10. Organizarea unei echipe........................................................................121

4.2. Metodele construcţiei de echipă...................................................................123

4.2.1. Exerciţiile/Jocurile de spargere a gheţii (ice-breaking).................................124

4.2.2. Metoda construirii de echipă (team-building)..............................................129

4.3. Crearea unor aptitudini eficiente de comunicare interpersonală........................142

Exerciţiu de auto-evaluare a aptitudinilor de comunicare.......................................142

Exerciţiu: Aptitudini de comunicare interpersonală................................................156

Critica aptitudinilor de comunicare......................................................................157

BIBLIOGRAFIE..................................................................................................161

CAPITOLUL 5 INGINERIA CONVERGENTĂ...............................................................162

5.1. Introducere...............................................................................................166

5.2. Originile ingineriei convergente....................................................................168

5.3 Definiţiile ingineriei convergente....................................................................169

5.4. Esenţa ingineriei convergente.......................................................................172

5.4.1 Implicare, planificare, conducere.................................................................172

5.4.2 Proces de ameliorare permanentă...............................................................172

5.4.3 Comunicare şi colaborare...........................................................................173

5.5 Principiile fundamentale ale ingineriei convergente...........................................175

5.5.1. Concepţia simultană a produsului şi a tehnologiei sale de realizare................175

5.5.2. Perfecţionarea şi ameliorarea continue........................................................176

5.5.3. Comunicarea obiectivelor............................................................................177

5.5.4. Răspunderea faţă de client.........................................................................178

5.5.5. Conducerea organizaţiei.............................................................................182

5.6. Mecanisme de implementare a ingineriei convergente.......................................183

5.6.1 Metodele formale........................................................................................183

5.6.2. Unelte şi sisteme.......................................................................................183

5.6.3. Schimbări ?n cadrul organizaţiei....................................................................184

5.6.4. Managementul informaţiei şi al cunoştinţelor.................................................184

5.6.5. Formarea şi conducerea echipei multidisciplinare............................................184

5.7. Echipa de inginerie convergentă......................................................................185

5.8. CONCLUZII..................................................................................................196

?ntrebări-test......................................................................................................200

BIBLIOGRAFIE.....................................................................................................201


Cuvinte cheie:
Sus

Acasa · Carti editate · Reviste · Despre editura · Abonament · Contact · Cos cumparaturi · Cum platesc? · Termeni si conditii
VisaMaster CardPayU

2001 - 2024 © Copyright Editura EcoZone Iasi Toate drepturile sunt rezervate.
Gazduire skaleweb.ro

SkaleWeb